Ben je in Antwerpen en zoek je een goed restaurant? Of woon je in Herentals en heb je een loodgieter nodig? De kans dat je je gsm uit je broekzak grijpt en in Google begint te zoeken, is groot. Dit is een gigantische opportuniteit voor jou als bedrijf. Doelgerichte advertenties zorgen ervoor dat enkel personen die specifiek op zoek zijn naar jouw product of dienst, bereikt worden. Op die manier scoor je kwaliteitsvolle leads.
Via brainstorming & verschillende tools bepalen we op welke zoekwoorden we je advertenties richten. Deze zoekwoorden monitoren we ook constant zodra de campagne live staat. Levert een zoekwoord geen resultaat op? Dan vliegt het er onherroepelijk uit. Zoekwoorden die klanten opleveren, krijgen meer budget en aandacht.
We schrijven wervende advertenties die in Google verschijnen op welgekozen zoekwoorden. Ook maken we de advertenties zo lang mogelijk zodat ze zoveel mogelijk plaats op het scherm innemen. Zo maak jij het meeste kans op die felbegeerde klik.
Nadat je potentiële klant je zoekwoord intypte en op je advertentie klikte, komt hij / zij terecht op een converterende landingspagina waarop je eenvoudigweg je gegevens kan achterlaten via een functioneel contactformulier. Op die manier wordt je bezoeker op vlotte manier een lead. De kassa rinkelt.
Door een uitgebreide analyse van jouw digitale aanwezigheid adviseren we jou op het niveau van Google Ads, aangevuld met eventueel nog andere diensten die binnen onze expertise liggen. Op die manier haal je absoluut het onderste uit de kan en surf je mee op de succesvolle digitale golf.
Jij bepaalt welk budget je toewijst aan je advertenties. Je betaalt een eenmalige opstartkost voor het zoekwoordenonderzoek, de advertenties & landingspagina. Vanaf dan betaal je rechtstreeks aan Google je advertentiebudget en per maand of kwartaal een monitoringskost voor je Ads-account continu te monitoren en optimaliseren.
Nadat je advertenties live zijn blijven we je account onderhouden zodat je enkel op relevante zoekwoorden adverteert en uiteraard het hoogst mogelijk aantal kliks & leads bereikt. Een persoonlijke rapportering in duidelijke taal en constante monitoring ter optimalisatie is dan ook een belofte.
Op basis van een zoekwoordenonderzoek vinden we relevante zoekwoorden en hun bijhorende kost-per-klik. In Google betaal je niet voor een vertoning (je advertentie die verschijnt in de zoekresultaten) maar wel telkens wanneer iemand effectief op je advertentie klikt. Hoe meer personen klikken op je advertentie, hoe meer je dus betaalt. Maar we stellen wel steeds een maandelijks budget in dat jij volledig zelf kiest & waar Google niet over gaat. Natuurlijk hangt er dan ook veel af van sector tot sector. Voor de ene klant hanteren we eerder lage budgetten (tussen 200-500 euro maandelijks, exclusief monitoring) en voor concurrentiële sectoren adviseren we hogere budgetten (+ 1.000 euro maandelijks). Langs onze kant is er een eenmalige opstartkost en een onderhoudsfee.
Ja, je hebt iedere maand de mogelijkheid om je advertentiebudget aan te passen. Draaien de advertenties goed en wil je nog meer leads binnenhalen? Dan verhogen we het budget met één muisklik. Omgekeerd kan ook natuurlijk. We adviseren steeds een richtbudget op basis van een doorgedreven zoekwoordenonderzoek en de geschatte resultaten. Op basis van de kost-per-klik en het zoekvolume kunnen we de prestaties van je advertenties inschatten.
In tegenstelling tot SEO ga je van Google Ads onmiddellijk verkeer op je website krijgen. Je hebt ook volledige controle over de kosten en bereikt een heel relevant publiek doordat je de zoekwoorden kan controleren. Er is heel veel data beschikbaar bij Google zodat we ook rond doelgroepen kunnen adverteren om jouw droomklant te bereiken.
Google Ads is een enorm krachtige tool om heel relevant verkeer naar je website te krijgen. De personen die je website bereiken gaven namelijk een zoekopdracht in waarbij jij kan helpen met je producten of diensten. We waken steeds over een goede return op de investering. We hebben verschillende succesverhalen die we je graag vertellen tijdens een kennismaking.
Ben je ooit al eens achtervolgd geweest op het web? Ongetwijfeld heeft een paar schoenen of een mooi hotel in het buitenland je al eens een hele tijd achtervolgd nadat je op Zalando of Booking.com hebt gesurft. Dat principe noemt remarketing en kan ook voor jouw bedrijf nuttig zijn. Er zijn gemiddeld zeven contactpunten nodig om een koude lead tot klant om te toveren. Als je websitebezoekers een relevante advertentie aanbiedt via Google of via Facebook, zorg je alvast voor een extra contactpunt en reminder aan je bedrijf.
Google zit op ongelofelijk veel data van al haar gebruikers. Die data is (anoniem weliswaar) toegankelijk voor adverteerders. Wil jij graag mannen of vrouwen tussen 25-35 jaar bereiken die in een straal van 20 km rond Herentals wonen en net verhuisd zijn? Ideaal, die data heeft Google voorhanden. Ook op basis van eerdere zoekopdrachten en interesses kan je heel doelgericht advertenties gaan aanbieden.
Voor een goede advertentiecampagne is het belangrijk om drie factoren te verzorgen. Die bepalen namelijk wat je betaalt per klik. Als één van de drie factoren slechter scoort, zal je meer betalen dan een concurrent op hetzelfde zoekwoord. Ten eerste speelt de advertentierelevantie een belangrijke rol. Komt het zoekwoord terug in de advertentie? Biedt je advertentie een antwoord op de vraag van je websitebezoeker? Als je hierop goed scoort, betaal je minder per klik. Ten tweede speelt de klikratio een rol. Klikken Googlers op je advertentie? Tot slot speelt ook de landingspagina-ervaring een rol. Google kijkt mee over de schouder van de bezoeker en kijkt of de bezoeker lang op de website blijft en uiteindelijk contact opneemt. Als deze 3 factoren goed zijn, betaal je minder per klik dan je concurrenten. Daarom is een goede monitoring en opvolging van je advertenties ook cruciaal
De kost-per-klik wordt op basis van 3 factoren bepaald. Ten eerste speelt de advertentierelevantie een belangrijke rol. Komt het zoekwoord terug in de advertentie? Biedt je advertentie een antwoord op de vraag van je websitebezoeker? Als je hierop goed scoort, betaal je minder per klik. Ten tweede speelt de klikratio een rol. Klikken Googlers op je advertentie? Tot slot speelt ook de landingspagina-ervaring een rol. Google kijkt mee over de schouder van de bezoeker en kijkt of de bezoeker lang op de website blijft en uiteindelijk contact opneemt. Als deze 3 factoren goed zijn, betaal je minder per klik dan je concurrenten. Daarom is een goede monitoring en opvolging van je advertenties ook cruciaal.
Zoekwoorden die niet renderen (lees: geen kliks en leads opleveren) verwijderen we. Inbegrepen in de monitoringfee testen we ook nieuwe mogelijke zoekwoorden die weer meer leads & bereik kunnen opleveren.
Ja. Maar het enige dat jij hoeft te doen is de leads te ontvangen en van offertes te voorzien of producten opsturen. Maar als je zelf graag nog zoekwoorden toegevoegd ziet, stuur ons een mailtje en we voegen die met alle plezier toe.
Ja. Een goede monitoring en opvolging van je advertenties is cruciaal. We monitoren dan ook maandelijks al jouw campagnes. Dit is namelijk enorm belangrijk om je kosten optimaal te houden en ervoor te zorgen dat je zeker niet te veel geld stopt in iets dat niet opbrengt. Maandelijks rapporteren we aan jou & maken we strategische aanpassingen indien nodig.
Nee, je hangt niet vast aan ons met een juridisch contract. Wel vragen we enkele maanden het vertrouwen om ook de advertenties up and running te krijgen. We kunnen namelijk pas echt een correct beeld vormen van de resultaten na enkele maanden.
We staan te popelen om samen met jou je digitale uitdagingen aan te pakken. Eens samen brainstormen over hoe we je kunnen helpen om te adverteren in Google?