Home | Diensten | Social Media Advertenties | Facebook Ads
Facebook Advertenties
2,8 miljard mensen gebruiken Facebook op maandelijkse basis. Een heel groot deel van je doelgroep is dus op dit sociale medium aanwezig. Het is voor jou als bedrijf dan ook enorm belangrijk om niet alleen regelmatig content te posten, maar ook om in te zetten op advertenties via Facebook. Waarom is het opportuun voor jou als ondernemer om in te zetten op dit kanaal?
Waarom inzetten op Facebook Ads?
1. Doelgroeptargeting
Je kan op microniveau targetten. Facebook heeft een schat aan data en kan beter een profiling doen dan de FBI. Dit heeft een enorme waarde voor je advertentiecampagne. Via het instellen van de juiste doelgroepen, bereik je enorm relevante, potentiële klanten.
2. Automatisering
Dankzij de artificiële intelligentie die schuilgaat achter Facebook Ads bereik je steeds meer en meer mensen binnen je doelgroep. Zo wordt je budget optimaal gespendeerd.
3. Groot bereik
Zoals eerder aangehaald, zitten enorm veel mensen op Facebook. Daarom is dit een belangrijk advertentiekanaal omdat een groot deel van je doelgroep daar actief is.
4. Remarketing
Wil je bezoekers van je site die toch geen offerte hebben aangevraagd of product gekocht nogmaals bereiken? Dat kan via remarketing. Daarbij gaan we je websitebezoekers advertenties tonen in een bepaalde tijd na hun bezoek. Zo blijft je merk constant top-of-mind.
5. Originele content
Het is enorm belangrijk om mee te zijn met de nieuwste trends qua content. De ene maand scoort video enorm goed, de andere maand zijn infographics trending. Reken op een ervaren marketingpartner om je hierin bij te staan.
Veelgestelde vragen
Het budget voor advertenties op Facebook is zeer afhankelijk van de doelstelling. Wil je je naamsbekendheid in de buurt vergroten en dus veel mensen bereiken? Wil je via e-commerce (Facebook Shopping bijvoorbeeld) producten verkopen? Wil je sollicitaties binnen krijgen via Facebook? De budgetten lopen naargelang de doelstelling uiteen. We adviseren graag een richtbudget afhankelijk van jouw doelstelling.
Facebook is een relatief goedkoop kanaal om traffic naar je website te lokken en om je volgersbasis uit te breiden. Daarom raden we steeds aan om Facebook op te nemen in de advertentiemix. Ten opzichte van LinkedIn kan je ook met kleine budgetten een groot bereik behalen. Zo bereikten wij voor de Neteland Natuurloop 300.000 joggers gemiddeld 4 keer met een budget van 1.200 euro. Disclaimer: budget is zeer afhankelijk van de doelstelling & advertentierelevantie.
Om je doelgroep te bepalen gaan we graag met jou als ondernemer in gesprek. Jij kent namelijk je klanten door en door. Wie wil jij bereiken? Wie is je droomklant? Op basis van die gegevens maken we verschillende persona’s die we advertenties kunnen aanbieden. Daarbij spelen zowel demografische gegevens als interesses een rol. Zo bakenen we de doelgroep zo nauw mogelijk af.
Ben je ooit al eens achtervolgd geweest op Facebook? Ongetwijfeld heeft een paar schoenen of een mooi hotel in het buitenland je al eens een hele tijd achtervolgd nadat je op Zalando of Booking.com hebt gesurft. Dat principe noemt remarketing en kan ook voor jouw bedrijf nuttig zijn. Er zijn gemiddeld zeven contactpunten nodig om een koude lead tot klant om te toveren. Als je websitebezoekers een relevante advertentie aanbiedt via Google of via Facebook, zorg je alvast voor een extra contactpunt en reminder aan je bedrijf.
Via de advertentiemanager heb je in een handig overzicht al je actieve advertenties en hun prestaties. Zo is het makkelijk om de resultaten op te volgen en krijg je snel inzicht in wat goed werkt en wat minder goed werkt.
Nee, je hangt niet vast aan ons met een juridisch contract. Wel vragen we enkele maanden het vertrouwen om ook de advertenties up and running te krijgen. We kunnen namelijk pas echt een correct beeld vormen van de resultaten na enkele maanden.
Samen jouw bedrijf adverteren op Facebook?
We staan te popelen om samen met jou je digitale uitdagingen aan te pakken. Eens samen brainstormen over hoe we kunnen adverteren op Facebook?