Home | Diensten | Social Media Advertenties | YouTube Ads
YouTube Advertenties
Afhankelijk van de markt waarin je actief bent en de doelgroep die je wil bereiken, kan Youtube een krachtig advertentieplatform zijn voor jou. Youtube geniet van dezelfde schat aan data als Google. Dus we kunnen die data inzetten om heel gericht content (video’s) te tonen aan je doelgroep met de informatie die Google ter beschikking heeft. Het is ook een relatief goedkoop platform om op te adverteren en blijft momenteel onderbelicht.
Waarom inzetten op YouTube Ads?
1. Ruimte voor uitleg
Als je product of dienst extra uitleg nodig heeft, zeker in de vroege fase van de reis van lead naar klant, is Youtube een krachtig kanaal om de nodige informatie te verschaffen. Door waardevolle info te bieden, leert de klant in een vroege fase jouw merk al kennen en zal je merk bij overweging van aankoop sneller opgenomen worden.
2. Videocreatie
Youtube Ads vereisen kwalitatieve video’s. Die video’s kan je niet alleen op Youtube inzetten, maar ook op je eigen website (zo blijven bezoekers langer en scoor je beter in Google), je sociale media (opnieuw meer interactie waardoor Facebook en Instagram je pagina leuker vinden) en misschien zelfs je bedrijf zelf, in de toonzaal. Dit is steeds een sterke investering met mooi return-on-investment.
3. Meetbare resultaten
Net zoals via alle andere advertentieplatformen zijn de resultaten zeer meetbaar. We weten exact op welke seconde het gros van het publiek afhaakt, doorklikt of een andere actie onderneemt. Zo kunnen we op basis van de resultaten constant monitoren en verbeteren.
4. Relatief goedkoop
Het is een relatief goedkoop en onbemind advertentieplatform voor de meeste KMO’s. Daarom liggen er ook nog veel onbenutte kansen.
5. Microtargeting
Dankzij de schat van data die Google voorhanden heeft, kunnen we ook op Youtube op microniveau gaan targetten. Zo bereiken we één-op-één potentiële klanten voor jou.
Veelgestelde vragen
YouTube is een relatief onontgonnen kanaal voor adverteerders. Het kanaal behoort tot de Alphabet-groep en beschikt dus over dezelfde schat aan data als Google. We merken in rapporteren dat bepaalde doelgroepen enorm veel schermtijd op YouTube doorbrengen. Er zijn verschillende advertenties mogelijk. Als de gebruiker de ad kan overslaan en niet volledig uitkijkt, betaal je minder. Hier is het advertentieformaat ook een belangrijke factor om het advertentiebudget te bepalen. We adviseren steeds een richtbudget met geschatte resultaten.
YouTube is een relatief goedkoop kanaal om op te adverteren en boekt prima resultaten. YouTube Ads genereren bovendien meer kliks dan Google Ads, zo blijkt uit onderzoek. Een absolute must dus om op te adverteren.
Een beeld vertelt meer dan 1.000 woorden. Via video kan je in enkele ogenblikken een sfeer zetten en je bedrijf positief in de picture plaatsen. Bovendien kunnen we de data van Google gebruiken om de video aan heel relevante personen aan te bieden. Daarnaast kunnen we ook heel gericht kiezen op welke kanalen je advertenties mogen komen. Vaak zien we bij accounts die slecht gemanaged worden dat er veel kliks komen van kinderkanalen. Die sluiten we dus best uit als ze niet tot je doelgroep behoren. Maar als schoonheidsspecialiste kan het relevant zijn om op schoonheidsgerelateerde kanalen je advertenties aan te bieden.
Video is de toekomst. Dat onderstrepen we ten volle met Yellowwood. Video heeft een stopping power effect. Het laat mensen even stoppen met scrollen of klikken en kan de aandacht langer vasthouden dan een tekst advertentie. Daarom zijn we steeds warm om via ons netwerk van videographers een uitgekiende strategie uit te stippelen om een video te maken en die vervolgens sterk te laten renderen via alle mogelijke kanalen (YouTube, eigen website, sociale media, …).
Nee, je hangt niet vast aan ons met een juridisch contract. Wel vragen we enkele maanden het vertrouwen om ook de advertenties up and running te krijgen. We kunnen namelijk pas echt een correct beeld vormen van de resultaten na enkele maanden.
Samen aan jouw YouTube-campagne beginnen?
We staan te popelen om samen met jou je digitale uitdagingen aan te pakken. Eens samen brainstormen over hoe we kunnen adverteren op YouTube?