Social Media Advertenties

Tijd om je doelgroep te bereiken: adverteer op Sociale Media

Hoe kan jij met militaire precisie je droomklanten bereiken? Wel, alle sociale media kanalen bezitten een schat van data. Wat vindt iemand leuk? Met die data kan je heel specifiek advertenties aanbieden. De juiste boodschap op het juiste moment. De resultaten? Die zijn perfect meetbaar in kliks, euro’s of offertevragen. Scoor jij binnenkort via sociale media? 

Op deze kanalen verzorgen wij Social Media Ads

Logo Facebook voor Social Media Advertenties

Facebook Ads

2,8 miljard mensen gebruiken Facebook op maandelijkse basis. Een heel groot deel van je doelgroep is dus op dit sociale medium aanwezig. Bereik deze mensen door te adverteren op Facebook.

Logo LinkedIn voor Social Media Advertenties

LinkedIn Ads

De Facebook voor professionals, een enorm krachtig platform om op te adverteren. Zeker als je vacatures wil invullen of offertes wil scoren als een B2B-bedrijf.

Logo YouTube voor Social Media Advertenties

YouTube Ads

Een relatief goedkoop platform om op te adverteren maar dankzij de schat aan data van Google bieden advertenties op YouTube enorm veel mogelijkheden om potentiële klanten te bereiken.

Maar waarom kiezen voor Yellowwood?

Besteed de advertenties op je sociale media uit aan experts. Zo blijft je pagina relevant, wordt die op consistente manier onderhouden & blijf je top-of-mind bij je (potentiële) klanten.

Door consistent te posten op verschillende kanalen voedt jij mee het algoritme en verschijn je sneller in het nieuwsoverzicht bij potentiële klanten.

Advertenties laten je toe om je droomklant heel doelgericht te bereiken en een boodschap aan te bieden. Zo breid je je bereik op een relevante manier uit.

Het stopping power effect. Voor welke advertentie stopt je droomklant met scrollen? Die oefening maken we zodat je advertentie een klik en klant kan opleveren.

Alle digitale advertenties zijn meetbaar. In kliks, euro's of offerte-aanvragen. Jij krijgt een helder inzicht in welke campagnes en doelgroepen welk resultaat opleveren.

Veelgestelde vragen

De algoritmes van Sociale Media zijn er op gemaakt om betaalde advertenties voorrang te geven in de feed. Facebook wilt ook iets verdienen natuurlijk... Maar dat wilt niet zeggen dat adverteren duur hoeft te zijn. Zelfs met minimale budgetten kunnen we een maximale impact creëren voor jouw doelstelling. Bovendien heeft elk sociaal medium een ongelofelijke schat aan data waar we met advertenties op kunnen richten. Jouw doelgroep kunnen we dus ongetwijfeld bereiken en hopelijk tot klant omtoveren.

Het budget voor advertenties op sociale media is zeer afhankelijk van de doelstelling. Wil je je naamsbekendheid in de buurt vergroten en dus veel mensen bereiken? Wil je via e-commerce (Facebook Shopping bijvoorbeeld) producten verkopen? Wil je sollicitaties binnen krijgen via LinkedIn? De budgetten lopen naargelang de doelstelling uiteen. We adviseren graag een richtbudget afhankelijk van jouw doelstelling.

Organisch bereik is volledig gratis en krijg je doordat mensen in interactie gaan met je berichten (liken, delen, reageren, …). Zo verschijnt je bericht in het nieuwsoverzicht van mensen die buiten je organisatie staan en je nog niet volgen. Via betalend bereik gaan we via advertising heel doelgericht mensen kunnen bereiken.

Afhankelijk van de beoogde doelstelling, zullen er een of meerdere kanalen uitspringen als geschikt sociaal medium om op te adverteren. Wil je je bereik vergroten? Dan is Facebook waarschijnlijk de winnaar. Maar wil je vacatures invullen? Dan gaan we eerder op LinkedIn moeten adverteren. Na een uitgebreid intakegesprek kennen we jou en je bedrijf al wat beter en adviseren we jou op welk kanaal je het best kan adverteren.

Je potentiële klanten spenderen ongetwijfeld veel tijd op Facebook, LinkedIn, Instagram of Tiktok. Door je klant goed te kennen en te weten op welke kanalen hij of zij actief is, kan je gericht advertenties maken om je producten of diensten te promoten. Zo blijf jij als bedrijf top-of-mind. Ook voor aanwervingen is het belangrijk om je sociale media te adverteren. 

Jazeker. Volgens het Imec rapport spendeert de Belg gemiddeld 188 minuten per dag op sociale media, waarvan 75 minuten (meer dan 1 uur per dag!) op sociale media kanalen. De app’s van Zuckerberg (Facebook, Instagram, Whatsapp en Messenger) zijn nog steeds het populairste. Al zijn er grote verschillen tussen leeftijdsgroepen. Je klant kennen is dus cruciaal voor succes bij sociale media advertenties.

We zitten per kwartaal of eenmaal per maand samen om te bespreken wat er reilt en zeilt in je bedrijf. Je levert de content voor de advertenties aan op basis van onze aanbevelingen of je neemt ons op als partner om deze content ook te creëren. We werken alles graag voor je uit in een sociale media advertentiecampagne. Bovendien krijg je ook steeds een rapportage van de prestaties van de afgelopen periode.

Nee, je hangt niet vast aan ons met een juridisch contract. Wel vragen we enkele maanden het vertrouwen om ook de advertenties up and running te krijgen. We kunnen namelijk pas echt een correct beeld vormen van de resultaten na enkele maanden.

Scoor jij binnenkort met advertenties op social media?

We staan te popelen om samen met jou je digitale uitdagingen aan te pakken. Eens samen brainstormen over hoe we je kunnen helpen met jouw social media ads?