Branding

Maak van je bedrijf een sterk merk met een unieke stijl

Een sterke merkidentiteit die consequent doorgetrokken wordt zorgt voor herkenbaarheid en visibiliteit bij je klanten. Maar je identiteit reikt zelfs verder dan dat en geeft in één visuele opslag weer waarvoor je firma staat & welke waarden en normen je hoog in het vaandel draagt. 

Een sprekende branding begint bij

Logo

Hét meest zichtbare teken van je firma is ongetwijfeld je logo. Een herkenbaar logo dat stoelt op je bedrijfsidentiteit is dan ook een must. Ontdek meer.

Huisstijl

Naast een herkenbaar logo staat een consequente huisstijl. Denk hierbij aan een herkenbaar lettertype, kleurgebruik, tone-of-voice, beelden, enz...

Promotiemateriaal

Heeft je bedrijf nood aan een informatieve brochure of organiseer je een evenement en wil je hiervoor een flyer? Ook dit creëert Yellowwood in een weldoordachte huisstijl.

Point-of-Sale

Zorg dat je klant in je verkooppunt je communicatie op aangename & visuele manier ontvangt via Point-of-Sale materiaal. Denk hierbij aan banners of produchtfiches.

Visuals voor social media

Een sterk en opvallend beeld doet je stoppen met scrollen. Je bekijkt de post met veel meer aandacht. Sterke visuals zijn dan ook cruciaal voor een succesvol sociale media beheer.

Maatwerk

Nood aan ander grafisch design? Contacteer ons gerust & we bekijken graag wat we kunnen aanbieden. Denk bijvoorbeeld aan een gevelontwerp of raambestickering.

Veelgestelde vragen

Hier kunnen we geen eenduidig antwoord op bieden. Een unieke branding vraagt een proces waarbij we verschillende stappen doorlopen afhankelijk van jouw wensen en noden. De effectieve kostprijs kunnen we pas geven nadat we je beter hebben leren kennen en meer inzichten hebben in jouw doelstelling. 

Een goede merkidentiteit (of brand identity) laat zien wie je als onderneming bent, wat je doet & hoe je er uit ziet. Je merkidentiteit wordt gevormd door verschillende elementen zoals bedrijfsnaam, logo, slogan/baseline, kleurenpalet, lettertypes, grafische vormgeving, beelden en tone-of-voice.

Een goede branding heeft een duidelijk doel; namelijk herkenbaarheid nastreven bij je doelgroep. Maar het gaat vaak nog verder dan dit. Een goede branding resulteert in een emotionele band met de doelgroep, wat ertoe leidt dat jouw merk wordt verkozen boven dat van andere vergelijkbare merken, je concurrenten. Een klant die zich herkent in jouw merk en zich met jouw merk kan identificeren, zal eerder jouw merk verkiezen én zal bovendien sneller terugkeren.

Ga jij voor sterke, sprekende visuals?

We staan te popelen om samen met jou je digitale uitdagingen aan te pakken en je te helpen om jouw bedrijf op de kaart te zetten. Jouw huisstijl en merkidentiteit ontwikkelen is daar de eerste stap van.