LinkedIn Advertenties

De Facebook voor professionals. Wil je je vacatures invullen? Of wil je offertes scoren als een B2B-bedrijf? Dan is LinkedIn een enorm krachtig platform om op aanwezig te zijn. Alle ondernemers en bedrijven zijn hierop actief en zoeken naar originele manieren om zich te profileren en content te delen. Ook als advertentieplatform is LinkedIn zeker interessant.

Social Media ads - LinkedIn Advertenties

Waarom inzetten op LinkedIn Ads?

De datapool van LinkedIn is enorm rijk, vooral naar gegevens over bedrijven en professionele profielen. Opnieuw een schat aan informatie die deze bedrijven voorhanden hebben. Zo kunnen we zeer gericht targetten naar relevante, potentiële geïnteresseerden in jouw advertentie. Of het nu employer branding of pure verkoop van je product of dienst is.

Wist-je-dat je een bericht kan sturen, één-op-één via InMail (de Messenger van LinkedIn) naar een relevante doelgroep? Dit heeft als enorme voordeel dat je de InMail voor een bepaalde tijd controleert. Lees: jij bent binnen een afgebakende periode de enige adverteerder die een gepromoot berichtje mag versturen naar die doelgroep.

Als B2B-bedrijf of bedrijf dat werknemers zoekt, is het absoluut cruciaal om aanwezig te zijn op LinkedIn. Via advertenties vergroot je je bereik en je kans om je marketingdoelstelling te behalen.

LinkedIn is een duurder kanaal om op te adverteren. Maar dit gaat ook gepaard met een hogere kwaliteit van leads. Voor wat, hoort wat, uiteraard.

Veelgestelde vragen

Het budget voor advertenties op LinkedIn is zeer afhankelijk van de doelstelling. Wil je je naamsbekendheid in de buurt vergroten en dus veel mensen bereiken? Wil je sollicitaties binnen krijgen via LinkedIn? De budgetten lopen naargelang de doelstelling uiteen. We adviseren graag een richtbudget afhankelijk van jouw doelstelling. LinkedIn is wel het duurste kanaal qua advertentiebudget.

In alle eerlijkheid? Ja. LinkedIn is zeker geen goedkoop kanaal om op te adverteren maar kan afhankelijk van je doelstelling zéér goed werken. We merken dat investeringen in personal branding van de zaakvoerders en profilering van het bedrijf nog beter kan werken dan enkel advertenties via LinkedIn. Een combinatie van beiden is dus aangewezen.

LinkedIn biedt een enorm interessante database. Het is eigenlijk een grote databank vol met cv’s die up-to-date zijn. Zo kan je dus gaan adverteren op alle aankoopmanagers in de buurt van Grobbendonk binnen een bepaalde sector om je producten bij te promoten. Bovendien is er ook de mogelijkheid om klantenlijsten te importeren en soortgelijke profielen te vinden. LinkedIn beschikt over de sterkste database op professioneel niveau, daar waar op Facebook de professionele activiteiten van een persoon vaak niet ingevuld zijn, zijn deze op LinkedIn steeds up-to-date.

LinkedIn is één van de kanalen bij uitstek om je op te profileren als een employer of werkgever. Door je vacatures hierop open te stellen en dit te combineren met nauwgezette campagnes met authentieke content kan je ook via dit kanaal openstaande vacatures vlotter invullen. Dit wordt ook wel eens "Employer Branding" genoemd.

Hoe kan je gegevens van een interessante lead te pakken krijgen? Overweeg dan zeker inbound marketing. Je maakt een gegeerd, uniek stukje content (zoals een whitepaper, een webinar of een e-book) en geeft dit gratis wel in ruil voor contactgegevens. Zo bouw je een relevante database op van mogelijke prospecten en kan je je bereik als thought leader uitbreiden.

LinkedIn biedt een handig leadgeneratieformulier aan. Zo kan je via gesponsorde content heel makkelijk leads genereren. De formulieren hebben vooringevulde velden op basis van de data die LinkedIn al weet. Een interessant advertentieformat om mogelijke prospecten te bereiken en in je database te krijgen.

Samen aan jouw LinkedIn-pagina beginnen?

We staan te popelen om samen met jou je digitale uitdagingen aan te pakken. Eens samen brainstormen over hoe we kunnen adverteren op LinkedIn?