De Neteland Natuurloop VZW is 7 jaar geleden opgericht door copywriter Kenneth. Enkele jaren geleden vervoegde William het organisatieteam. Doorheen de jaren werd al meer dan 30.000 euro ingezameld voor het Olivia Fund.
Doelstelling
Online ticketverkoop genereren, heldere e-mailingscampagnes, een duidelijke website en groot bereik via Facebook & Instagram, zowel organisch als via ads.
Hoe hielpen we Neteland Natuurloop Herentals concreet?
1. Website
De website had twee doelstellingen. Enerzijds de tickerverkoop stimuleren en anderzijds antwoord bieden op vragen waar de deelnemers of twijfelaars mee zaten. Zo vermijden we een karrenvracht aan e-mails de dagen voor het event.
2. Social media
Voor het eerst zetten we enkel in op online advertenties. Geen flyercampagnes meer. Dat werd dankzij microtargeting een onverhoopt succes. Door de combinatie van leuke beelden en prikkelende tekstjes gingen de posts zowel organisch als betalend viraal.
3. Copywriting
Copywriter Kenneth schreef persberichten uit die gretig werden opgepikt door de lokale media. Ook verzorgde hij de brede communicatie voor het evenement zoals nieuwsbrieven en contacten met de sponsors.
Project
Resultaat
De 6e editie werd ondanks de coronamaatregelen een gigantisch succes. Er werd 10.750 euro ingezameld voor het Olivia Fund. Via een persbericht scoorde we verschillende artikels in (lokale) kranten). De Facebook-campagnes haalde een totaal bereik van 50.000 personen. De online ticketverkoop brak alle records: meer dan 650 tickets werden op voorhand verkocht.
We staan te popelen om samen met jou je digitale uitdagingen aan te pakken. Eens samen brainstormen over hoe we je kunnen helpen op vlak van (online) marketing?