T.C. Zevenbergen

Webdesign, Google Advertenties en emailing-campagne voor Tennis- en Padelclub Zevenbergen in Lier.

Project

Informatie

Beschrijving

Tennisclub Zevenbergen is al meer dan 50 jaar een referentie binnen het Antwerps tennislandschap door haar sterke competitiespelers en hechte community. In het kader van het 50-jarig bestaan van de club nam het bestuur Yellowwood Marketing onder de arm voor een digitale metamorfose om de club op de online tenniskaart te zetten. Daarnaast lanceerde de club een nieuwe sport, namelijk padel. Voor de launch van de padelterreinen verzorgden we een Google Ads campagnes die tot reservaties leidt.

Doelstelling

De padelterreinen succesvol lanceren, nieuwe leden bereiken via de website en contact onderhouden met het ledenbestand met aantrekkelijke e-mailings.

1. Webdesign

Aangezien Sportcentrum Zevenbergen een heel aantal activiteiten huisvest, is de website ook best uitgebreid. Het allerbelangrijkste focuspunt was om op overzichtelijke manier een traject uit te stippelen voor iedere mogelijke bezoeker. Of je nu wilt deelnemen aan het tennistornooi of je wilt een uurtje komen squashen? Je moet je doelstelling binnen een aantal eenvoudige klikken kunnen bereiken. Uiteraard verzorgden we een mobielvriendelijke en responsieve versie van de website aangezien het gros van de bezoekers via zijn smartphone de website raadpleegt. Ten slotte schreven we de teksten met aandacht voor belangrijke zoekwoorden zodat de zichtbaarheid in Google fel verbeterd.

2. Google Ads

De populaire sport padel komt naar Zevenbergen in Lier. Dat mag de ganse wereld weten. Vooral de mensen die in de regio van Lier Googlen naar “padel spelen”. Want die kunnen wel eens interesse hebben om de Zevenbergse padelterreinen te ontdekken. We werkten een doelgerichte Google Advertenties campagne uit. Ten eerste hebben we een uitgebreid zoekwoordenonderzoek uitgevoerd. Welke zoekwoorden zijn belangrijk? Hiermee hebben we ook rekening gehouden bij het schrijven van de teksten om organisch (lees: gratis) hoger in Google te scoren. Ten tweede schreven we wervende advertentieteksten die in Google verschijnen op de gewenste zoekwoorden. Ten slotte bouwden we een werkende landingspagina waarop de bezoeker eenvoudigweg zijn padelterrein met korting kan reserveren.

3. Copywriting

Na strategisch overleg formuleerden we enkele voorstellen om de e-mailings verder te optimaliseren en reikten we hiervoor verschillende tools aan, gaande van gratis formules tot betalende programma’s. We verzorgden een overzichtelijk en eenvoudig bruikbaar template zodat de vrijwilliger binnen de sportvereniging vlot nieuwsbrieven kan uitsturen. Naast het maken van de template zelf, gaven we een interne MailChimp-opleiding zodat het team van Zevenbergen de tool ten volle kan benutten.

Project

Resultaat

De leesratio van de e-mails ligt maar liefst 10% boven het sectorgemiddelde. Ook de ads scoren enorm goed met een heel beperkt budget. Zo blijft de bezetting op de padelterreinen verzekerd.

Samen aan jouw project beginnen?

We staan te popelen om samen met jou je digitale uitdagingen aan te pakken. Eens samen brainstormen?