Yellowwood Marketing

Neteland Natuurloop

De grootste kleine loop van de Kempen.

Op 19-jarige leeftijd richtte Kenneth voor het eerste de Neteland Natuurloop in ten voordele van het Herentalse Olivia Fund. Na twee succesvolle edities, weliswaar met wat verbeterpunten, klom William aan boord van de trein.

De complementaire vaardigheden van de jonge sportievelingen zorgden voor een sterke hefboom waardoor het evenement op 5 jaar groeide naar de grootste kleine loop van de Kempen met jaarlijks zo’n 800 deelnemers.

Wil jij met jouw bedrijf ook groeien?
De grootste kleine loop van de Kempen.

Hoe hebben we die groei gerealiseerd?

Social Media Management

Yellowwood Marketing voorziet met regelmaat van de klok zeer relevante content voor de volgers van Neteland Natuurloop, steeds op maat uitgesneden, zonder een overdreven commerciële boodschap. Daarnaast voorziet de Neteland Natuurloop vzw een advertentiebudget waarmee Yellowwood Marketing zeer gericht lopers uit Vlaanderen en Nederland target. Waar de Neteland Natuurloop vroeger enkel lopers uit de provincie bereikte, mikken ze nu op geïnteresseerden in twee doellanden. Een slimme combinatie van betaalde advertenties en organisch bereik zorgen voor sterke interactie met de doelgroep.

Vernieuwde website

Jaarlijks vernieuwt Yellowwood Marketing de website. Enerzijds met de bedoeling om de gebruikerservaring continu te verbeteren na een grondige analyse. Anderzijds om een hedendaags design en responsieve site te voorzien waarop de loper zeer vlot zijn ticket bestelt en alle antwoorden op zijn vragen terugvindt. Voor de ticketservice werkt Yellowwood Marketing samen met partner SeeTickets die leverancier zijn op zeer grote events zoals Tomorrowland. De bezoekersaantallen groeide zeer sterk de afgelopen jaren tot een duizendtal bezoekers in de week voor het evenement. Ook de conversie verhoogde gevoelig na optimalisatie op de ticketpagina.

E-mailmarketing

De Neteland Natuurloop stoelt op een sterke database van voormalig deelnemers waarvoor Yellowwood Marketing regelmatig e-mailcampagnes voorziet met mooie resultaten. Een open-ratio van gemiddeld 60% en klikratio van 6,5% zorgen ervoor dat de oud-deelnemers zeer vlot opnieuw hun weg richting de Neteland Natuurloop vinden.

Grafisch Design

William van Yellowwood Marketing creëert alle grafische designs zoals flyers, roll-up banners, banners langs de Herentalse invalswegen, banners en visuals voor op sociale media, … “Ik ontwikkelde de ganse huisstijl voor de Neteland Natuurloop en pas die frequent toe in alle grafische designs”, aldus William.

Persteksten

Begin juli organiseert Yellowwood Marketing een persconferentie op basis van een up-to-date persbestand en gepaard met een relevante perstekst in het kader van de Neteland Natuurloop. De perstekst wordt steeds opgepikt door de lokale media zoals Gazet Van Antwerpen, Het Laatste Nieuws, Neteland Nieuws, …

& Wat waren de resultaten?

1

Facebook-likers

214

Opgehaalde sponsoring

2

Deelnemers

19

Opbrengst voor het goede doel